Het laatste verenigingsnieuws

Heb jij al goede voornemens? Wat denk je van jongeren leren vissen in 2018!

publicatiedatum: Dinsdag, 19 december 2017

Uit een uitgebreid onderzoek naar de populariteit van sportvissen onder jongeren is naar voren gekomen dat de jeugd nog steeds graag wil vissen, maar daarbij wel wat hulp van meer ervaren vissers kan gebruiken. Daarom zijn we op zoek naar jou!

Erik Nijland winterkampioen 2017

publicatiedatum: Zaterdag, 2 december 2017

Erik Nijland is naast zomerkampioen ook winterkampioen van 2017 geworden. In voetbaltermen gezegd: hij heeft de dubbel gepakt. Zijn leidende positie kwam in de laatste wedstrijd niet meer in gevaar maar hij moest tot het uiterste gaan om een paar kleine visjes te vangen. Het was namelijk weer eens een bar slechte wedstrijd, waarschijnlijk door het koude mistige vriesweer liet de vis het volledig afweten. Slechts 7 van de 18 deelnemers wisten een visje te vangen en vaak waren het dan kleine baarsjes of grondels (donderpadjes). Er werden maar 2 brasems gevangen. Wim Dannenberg had de grootste met 1.795 gram en werd de dagwinnaar. Harmen Ligtenberg werd 2e met 1,430 gram en Erik Nijland met een stuk of vijf grondels 3e met 75 gram. Het klassement ging door deze wedstrijd behoorlijk op de kop. Gerard Baan, Gert-Jan ten Hove en Jan Dannenberg hadden geen vis en vielen uit de top van het klassement.
De afsluitende soep en prijsuitreiking bij Het Witte Hoes maakte alles weer goed. Erg gezellig om met zijn allen te genieten van een heerlijke stevige erwtensoep en na te praten over de wedstrijden. Daarbij dan ook nog keuze uit prachtige prijzen die Erik Nijland weer had geregeld en je snapt gelijk waarom iedereen volgende keer weer enthousiast mee wil doen.
Voor de uitslag en de eindstand en leuke foto's -> Kijk onder Wedstrijden, Uitslagen.

A.J. Bruggink wint 4e viswedstrijd

publicatiedatum: Zaterdag, 18 november 2017

Was het de vorige keer nog supersuperslecht met allemaal nullen, deze keer op zaterdag 18 november was het wonderful goed. En dat in hetzelfde water alleen deze keer op de steigers van de jachthaven. Het weer was bar en boos maar de vis was massaal de haven in getrokken en dat maakte alles goed. Een bijzonder parcours, de steigers drijven op het water, de diepte kan daardoor variëren. En diep was het, ruim 5 meter water er stond er maar liefst. Je moest wel opletten met de harde wind want als er wat in het water valt (bv een hengeldeel) dan ben je het kwijt. Arie Bruggink koos in tegenstelling tot alle anderen voor de feeder en bracht veel pieren. Dat zorgde ervoor dat hij in het laatste deel van de wedstrijd met 2 grote snoekbaarzen (!) en 2 dikke platten de winst naar zich toe trok met bijna 12 kilo. Tegen zoveel geweld konden de voornvissers niet op, die kwamen niet verder dan ruim 7 kilo. Totaal werd er 90 kilo gevangen, een gemiddelde van bijna 5,5 kilo per visser.
Voor de uitslagen, de tussenstand en een aantal mooie sfeerfoto's -> Zie onder Wedstrijden, Uitslagen.

Geen enkele vangst 3e wedstrijd

publicatiedatum: Zaterdag, 18 november 2017

De 3e wedstrijd van de wintercompetitie op zaterdag 4 november in de kom bij de jachthaven in Deventer, is er een om snel te vergeten. Het lukte niemand om een visje te vangen. De tussenstand blijft ongewijzigd.

Jeugddag met Anja Groot

publicatiedatum: Dinsdag, 24 oktober 2017

Zaterdag 11 november organiseren we een jeugddag samen met Anja Groot. Download de flyer of kijk op facebook.

Welkom

Bezoek nu ook onze Facebook pagina

Lidmaatschap opzeggen?? Dat kan tot uiterlijk 1 oktober! Klik hier!!

Welkom op de website van de Hengelsportvereniging “Ons Vermaak” te Rijssen. Wij hopen met deze nieuwe website de informatie aan onze leden nog meer te kunnen verbeteren.
“Ons Vermaak” behartigt de belangen van ongeveer 1.700 leden. Deze leden komen voor het overgrote deel uit Rijssen en directe omgeving.
“Ons Vermaak” is lid van Sportvisserij Oost-Nederland en van Sportvisserij Nederland. Door deze samenwerking op regionaal en landelijk niveau is het mogelijk dat onze leden kunnen vissen in ongeveer 90% van het water in Nederland.
De vereniging beschikt over een eigen visvijver aan de Nijverdalseweg.
“Ons Vermaak” kent enkele commissies. Zij zijn een belangrijke schakel bij alle activiteiten. Een overzicht van de commissies en de samenstelling daarvan vindt u op de pagina Contact.