Haarschool wint de schoolwedstrijd.

Zondag, 28 september 2014

Afgelopen zaterdag werd de jaarlijkse schoolwedstrijd gevist. 60 vissertjes verzamelden zich vroeg in de ochtend bij de visvijver, die gehuld was in een dikke mist. Nadat iedere school een vak toegewezen had gekregen konden de hengels opgetuigd worden. Na het startsignaal werden al snel de eerste vissen gevangen. Na het afblaas signaal ruimden de kinderen snel hun boeltje op om samen te wachten op de uitslag. Na enig rekenwerk was het bestuur eruit en kon men overgaan op de prijsuitreiking. Alle scholen hadden vis. Winnaar werd de Haarschool met ruim 5,5 meter aan vis. Als tweede is geƫindigd de Wilhelminaschool. De Brekeldschool, vorig jaar nog winnaar van de wisselbeker, moest het dit jaar doen met de derde plaats. Nadat de beker en de medailles uitgereikt waren werden de individuele prijzen uitgereikt. Niet echt onverwacht dat de winnaar van de Haarschool zou komen. Bert Jan Lohuis legde beslag op de eerste plaats. Hij ving ruim 2 meter vis. Tweede werd Wouter Plaggemars met 1,76 meter vis. Derde is geƫindigd Peter Visscher met anderhalve meter vis. Al met al een geslaagde morgen. Hopelijk zien we veel van deze vissertjes terug op onze jeugdwedstrijden volgend jaar.