Koppelviswedstrijd op Nationale Hengeldag.

Donderdag, 21 mei 2015

RIJSSEN - Hengelsportvereniging “Ons Vermaak” uit Rijssen organiseert op de Nationale Hengeldag 30 mei een koppelwedstrijd. Vroeger mocht er van 1 april tot 1 juni niet worden gevist. In deze ‘gesloten tijd’ werd door sportvissers tandenknarsend uitgezien naar de feestelijke heropening van het visseizoen. Na de afschaffing van de gesloten tijd werd de laatste zaterdag van mei uitgeroepen als hét moment om jaarlijks het visseizoen symbolisch te openen. Dat moment, de Nationale Hengeldag, valt in 2015 op zaterdag 30 mei. Een mooi moment om iedereen zelf te laten ervaren hoe leuk en spannend vissen eigenlijk is.

Hengelsportvereniging “Ons Vermaak” uit Rijssen organiseert op deze Nationale Hengeldag een koppelwedstrijd aan de visvijver gelegen op de hoek van de Nijverdalseweg en de Morsweg. Alle inwoners uit Rijssen en/of leden van Ons Vermaak worden uitgenodigd hieraan deel te nemen. Deelname is gratis.

Er wordt gevist met koppels welke bestaan uit een jeugdvisser (jonger dan 15 jaar) en een oudere visser. 2 jeugdvissers is ook toegestaan. Een koppel bestaande uit 2 personen vist dus samen voor een plek in het klassement. Er wordt gevist op alle soorten vis, waarbij de totale lengte van de gevangen vis telt. De vis wordt na de wedstrijd gemeten, een leefnet is dus noodzakelijk. Iedereen dient zijn eigen visspullen, aas en voer mee te nemen.

Voor de wedstrijd wordt geloot voor de beschikbare plaatsen. Na het klinken van het startsignaal mag er gevoerd en gevist worden. De wedstrijd is afgelopen als het signaal nogmaals klinkt. Hierna wordt de vis gemeten, en wordt de eindstand bepaald. De prijsuitreiking is direct na de wedstrijd. Er zijn mooie prijzen beschikbaar.

Opgave voor deze leuke en gezellige wedstrijd is ’s morgens aan de vijver tot 8.00 uur mogelijk. De viswedstrijd is van 9.00 tot 11.00 uur, het loten is om 8.00 uur. Iedereen die mee wil vissen dient om die tijd aanwezig te zijn om mee te loten voor een plaats. Om iedereen een kans te geven om mee te dingen naar de prijzen is voor deze wedstrijd alleen het vissen met de vaste hengel toegestaan, en is de maximale hengellengte bepaald op 9,5 meter.