Vergunningen en vissen vanuit een boot

Maandag, 23 mei 2016

Naar aanleiding van een vraag tijdens de ledenvergadering wat betreft het vissen vanuit een boot heeft Rico Golstein contact gehad met Sportvisserij Oost Nederland. De concrete vraag was of er bijvoorbeeld voor het gat bij Gorssel een vergunning van HSV Ons Genoegen uit Gorssel nodig is als je er met een boot vanaf de IJssel in vaart. lees verder>>

Een ander voorbeeld is het Ganzediep bij Kampen. Beneden de Eilandbrug val onder HSV Ons Vermaak Wilsum, maar mag daar wel vanuit een boot worden gevist? Algemeen gesteld als de visplanner een water als rood aan geeft, mag je er dan wel vanaf een boot vissen en geldt de vergunning alleen vanaf de kant?

Het antwoord van Sportvisserij Oost Nederland is eenvoudig: omdat niet alleen de looprechten maar de visrechten van de betreffende verenigingen zijn is het dus in alle gevallen noodzakelijk een vergunning van de betreffende vereniging te hebben, ook vanuit een boot. Dus controleer op de visplanner of je op een bepaalde plek mag vissen of niet en voorkom een onnodige bekeuring.

Bestuur Ons Vermaak