Kampioensstrijd op 2 centimeter beslist.

Woensdag, 20 juni 2012

Laurens Pluimers is na 3 van de 4 wedstrijden voor de concurrentie niet meer in te halen en dus de kampioen van 2012. Dat het niet makkelijk was mag duidelijk zijn.

De kampioen van vorig jaar Rick Boerman had nog kans om zijn titel te prolongeren, maar moest dan wel zijn vak winnen. Loting bracht zowel Laurens als Rick in het zelfde vak, met alle twee een kopplek, dus werd het een eerlijke strijd. Laurens ving snel vis, maar aan de kleine kant achter een bosje. Rick had geen bosje en viste wat verder weg. Toen de vis bij Rick ging bijten bleken die stuk voor stuk groter dan bij Laurens. Uiteindelijk bleef de teller bij Rick steken op 34 stuks en bij Laurens op 48. Een verschil van 14 stuks maar in lengte was dit uiteindelijk maar 2 centimeter.
Maar de strijd is nog niet gestreden. Volgende week kunnen er nog startplekken verdiend worden voor het korps. De eerste 5 mogen namelijk de eer van de vereniging in de regio hoog houden door te vissen tegen goede jeugdvissers van andere verenigingen. Dus alle reden om volgende week nog 1 keer je beste beentje voor te zetten.

Klik hier voor de uitslag en de stand na 3 wedstrijden.