Rick Boerman wint laatste jeugdwedstrijd

Woensdag, 27 juni 2012

Nadat vorig week het kampioenschap al beslist was in het voordeel van Laurens Pluimers, ging het in de laatste wedstrijd om de overige klasseringen.

Dat de spanningen hoog opliepen was niet zozeer bij de vissers maar wel bij enkele ouders te merken. Het was aan de coulance van de wedstrijdleiding te danken dat het bij verbale waarschuwingen bleef en het kind niet gedupeerd werd door diskwalificatie. Want voeren, vis er af halen en maden op de haak zetten moeten de kinderen zelf doen. Ook is dit onsportief ten opzichte van vissers, die het wel alleen doen.
Jammer dat dit elke keer weer onder de aandacht moet worden gebracht.
Uiteindelijk wist Rick Boerman de laatste wedstrijd te winnen. In het andere vak was Anneleen Rozemuller de beste met 6 centimeter minder. Daan Lankamp verzekerde zich met een uitstekende 2e plek van opnieuw een jaar korpsvissen. Samen met kampioen Laurens Pluimers, Rick Boerman, Anneleen Rozemuller en Ton Boers vormen ze samen het korps van 2013.

Voor de uitslag van de laatste wedstrijd en de eindstand klik hier.