Erik Nijland winterkampioen 2017

Zaterdag, 2 december 2017

Erik Nijland is naast zomerkampioen ook winterkampioen van 2017 geworden. In voetbaltermen gezegd: hij heeft de dubbel gepakt. Zijn leidende positie kwam in de laatste wedstrijd niet meer in gevaar maar hij moest tot het uiterste gaan om een paar kleine visjes te vangen. Het was namelijk weer eens een bar slechte wedstrijd, waarschijnlijk door het koude mistige vriesweer liet de vis het volledig afweten. Slechts 7 van de 18 deelnemers wisten een visje te vangen en vaak waren het dan kleine baarsjes of grondels (donderpadjes). Er werden maar 2 brasems gevangen. Wim Dannenberg had de grootste met 1.795 gram en werd de dagwinnaar. Harmen Ligtenberg werd 2e met 1,430 gram en Erik Nijland met een stuk of vijf grondels 3e met 75 gram. Het klassement ging door deze wedstrijd behoorlijk op de kop. Gerard Baan, Gert-Jan ten Hove en Jan Dannenberg hadden geen vis en vielen uit de top van het klassement.
De afsluitende soep en prijsuitreiking bij Het Witte Hoes maakte alles weer goed. Erg gezellig om met zijn allen te genieten van een heerlijke stevige erwtensoep en na te praten over de wedstrijden. Daarbij dan ook nog keuze uit prachtige prijzen die Erik Nijland weer had geregeld en je snapt gelijk waarom iedereen volgende keer weer enthousiast mee wil doen.
Voor de uitslag en de eindstand en leuke foto's -> Kijk onder Wedstrijden, Uitslagen.