Wiljan Jansen terechte jeugdkampioen.

Woensdag, 19 juni 2013

Met twee keer een 1e en twee keer een 2e plek is Wiljan Jansen de terechte jeugdkampioen 2013. Milan Ligtenberg, de op een na jongste deelnemer werd knap tweede. Al was het lange tijd spannend of Wilrik Nijhuis hem niet voorbij zou gaan. Maar een brasem van maar liefst 50 centimeter gaf de doorslag in het voordeel van Milan.

In de laatste wedstrijd was Jurian Dekkers het best op dreef. Kort aan de kant wist hij 39 vissen te verschalken wat hem de 1e plaats opleverde.

Sommige deelnemers vroegen hoe het zit met de puntentelling na 4 wedstrijden. Die gaat als volgt. De slechtste wedstrijd komt te vervallen. Eindigen deelnemers daarna gelijk dan wordt eerst gekeken naar het puntenaantal over 4 wedstrijden. Degene die dan over 4 wedstrijden de meeste punten heeft wordt hoger geklasseerd. Mocht ook dit puntenaantal gelijk zijn, dan pas is het aantal gevangen centimeters doorslaggevend.

Rest mij nog alle deelnemers en hun begeleiding te bedanken voor de mooie en sportieve wedstrijden en niet vergeten: de prijsuitreiking op vrijdag 28 juni in de kantine van speeltuin Irene. Tot dan………

Voor de uitslag en eindstand klik hier: