Jeugdviswedstrijden “Ons Vermaak”.

Dinsdag, 18 mei 2021

RIJSSEN - Hengelsportvereniging “Ons Vermaak” uit Rijssen organiseert op de woensdagen in mei en juni jeugdviswedstrijden.

Omdat de versoepelingen van de coronamaatregelen het toelaten heeft het bestuur besloten om de jeugdwedstrijden 2021 door te laten gaan. Vanzelfsprekend wel met dusdanige maatregelen dat we voldoen aan de geldende regelgeving, en mochten de maatregelen aangescherpt worden dan worden die opgevolgd.

Het plan is om zoals eerder weer een serie van 4 wedstrijden te organiseren. Van de vier wedstrijden tellen er drie mee voor het eindklassement. Er mag dus een wedstrijd gemist worden. Na elke wedstrijd wordt de gevangen vis opgemeten, waarbij de winnaar van de wedstrijd 50 punten krijgt, de tweede plaats krijgt 49 punten enzovoort. Wie over drie wedstrijden de meeste punten haalt mag zich een jaar lang jeugdkampioen van Ons Vermaak noemen.

Wat dit jaar anders is dan vorige edities is dat we gaan vissen in 2 groepen. Dit houd in dat groep A de jeugd tot en met 13 jaar is en groep B van 14 tot en met 17 jaar. We hebben dan dus ook twee eerste plaatsen, twee tweede plaatsen enzovoort. Peildatum voor de leeftijd is de eerste wedstrijd. Ben je dus op 26 mei 13 dan vis je in groep A, ben je die dag 14 dan vis je in groep B. wordt je tijdens de wedstrijden 14 dan blijf je in groep A. Deelname is gratis voor (jeugd)leden van Ons Vermaak Rijssen. Let op de gratis jeugdvergunning is niet geldig voor deze wedstrijden!

De jeugdviswedstrijden worden gehouden op de woensdagavonden 26 mei en 2, 9, en 16 juni. Als reservedatum hebben we 23 juni gepland. De wedstrijden duren van 19.00 tot 20.30 uur. In verband met de maatregelen hebben we het loten van plekken verruimd van 18.00 tot 18.45 uur. Vissers die wat meer tijd nodig hebben om hun spullen op te bouwen worden verzocht om wat eerder te komen, vissers die licht bepakt zijn graag wat later komen. We zetten de blikjes met plaatsnummers op de tafel bij de invaliden steiger en de vissers mogen er 1 voor 1 langs lopen om er 1 te pakken. Houd afstand! De vissertjes moeten hun eigen materiaal en voer meebrengen. Het gebruik van een leefnet tijdens de wedstrijd is noodzakelijk om de gevangen vis in te bewaren, een emmer is niet toegestaan.

Er zijn een aantal regels waar we ons allemaal aan moeten houden:
  1. Er is een contactpersoon van Ons Vermaak aanwezig, te herkennen aan een geel hesje. Zijn aanwijzingen moeten direct opgevolgd worden;
  2. Houd altijd minimaal 1,5 meter afstand van andere personen;
  3. Ga bij het opbouwen rechtstreeks naar je stek, ga niet “op visite” bij de buren;
  4. Jeugd onder de 12 jaar mag bij het opbouwen geholpen worden door een lid van het huishouden (vader, moeder, broer of zus); Zij mogen ook op de visplek aanwezig zijn als de afstand tot andere personen gewaarborgd blijft;
  5. Alle vissers nemen hun eigen materialen mee;
  6. Wij vragen jullie om zo min mogelijk supporters en kijkers uit te nodige / mee te brengen naar de vijver. Dit om het risico zo klein mogelijk te houden;
  7. Bij het einde van de wedstrijd blijft iedereen op zijn eigen stek; er wordt bij jou op de plek gemeten, volg de aanwijzingen van de meetploeg op;
  8. Na het meten kun je je spullen inpakken en naar huis gaan; de uitslag wordt via de website en facebook bekend gemaakt;
  9. Voor de prijsuitreiking volgt nader bericht hoe we dit gaan organiseren. We kunnen geen gezamenlijke avond organiseren maar denken nu aan het gefaseerd uitreiken van de prijzen.

We hopen dat we met deze maatregelen de wedstrijd veilig kunnen laten verlopen en vragen jullie volle medewerking hiervoor. Alleen samen kunnen we dit soort activiteiten organiseren.