Het laatste verenigingsnieuws

Hulp gezocht voor aanleg vissenbossen

publicatiedatum: Dinsdag, 28 januari 2020

Zoals jullie bekend is hebben we veel last van aalscholvers op de visvijver. Deze vogel vreet een groot deel van het bestand van maatse voorn weg uit de vijver. om dit tegen te gaan en de vis een schuilplaats en voedselvoorziening te geven gaan we vissenbossen aanleggen in de visvijver. Dit wordt gedaan in samenspraak met de Gemeente Rijssen-Holten, Sportvisserij Oost-Nederland en het Waterschap. Binnenkort worden rijen palen in de vijver geplaatst en hiertussen moet dan de ruimte worden opgevuld met takkenbossen. Hiervoor gebruiken we wilgentakken die we via het IVN kunnen krijgen. Deze takken moeten gebundeld worden en worden na transport geplaatst. Het bundelen moeten we als vereniging organiseren. Voor het maken van deze bundels zijn dringend helpers nodig. Dit bundelen moet op de volgende zaterdagen van 's morgens 08:00 tot ca. 12:00 uur gebeuren: 8, 15, 22 en 29 februari 2020. Locatie is in Diepenheim. Wij vragen iedereen die één of meerdere ochtenden kan helpen om zich aan te melden. Graag zo snel mogelijk opgeven bij Henk Altink via hjhaltink@hotmail.com of en wanneer je wilt / kan helpen. We rekenen op jullie medewerking bij dit belangrijke project!

Roy Brinks wint 5e wedstrijd en is winterkampioen 2019

publicatiedatum: Zaterdag, 30 november 2019

Roy Brinks heeft de 5e en laatste wedstrijd van de wintercompetitie in de Zwaaikom bij de Waarbeek gewonnen. Hij ving 5 kilo voorns. Hij sloeg daarmee een dubbelslag want hiermee werd hij met afstand de winnaar van het eindklassement en dus de nieuwe winterkampioen 2019. Van harte gefeliciteerd. Extra knap omdat hij 1 wedstrijd niet mee heeft gedaan. De vangsten vielen vandaag helaas opnieuw tegen. Of het door de nachtvorst kwam of dat de vis er gewoon niet zat: er werden alleen wat voorns, baarzen en grondels gevangen en geen enkele brasem. Dat hebben we ook wel eens heel anders meegemaakt. 2e vandaag werd Harmen Ligtenberg en 3e Gerard Baan. De prachtige prijzen werden onder het genot van een stevige erwtensoep uitgereikt bij Het Witte Hoes.
Voor de uitslag, het eindklassement en een mooi fotoverslag -> Zie onder Wedstrijden, Uitslagen.
Bedankt voor het meedoen en tot de volgende keer.

Jan Dannenberg wint op de steigers in Deventer

publicatiedatum: Zaterdag, 16 november 2019

Jan Dannenberg is de winnaar van de 4e wedstrijd van de wintercompetitie. Jammer genoeg zat de vis nog niet massaal in de haven waardoor het schrapen was om een visje te vangen. Er konden dan ook de nodige nullen worden genoteerd ook bij de cracks. Arie Bruggink wist iedereen weer te verbazen met zijn vangst. Hij viste op de platten maar nam dat wel erg letterlijk door een platvis te vangen. Wonderlijk dat deze zoutwatervis zich zo goed kan handhaven in de zoete binnenwateren. Albert Schreurs werd 2e en leidt het tussenklassement na 4 wedstrijden. Trekken we het slechtste resultaat er af, dan staat Roy Brinks (die vandaag 3e werd) er het beste voor. We hopen op een spannende ontknoping bij de laatste wedstrijd bij de Waarbeek.
Voor de uitslag, de tussenklassementen en het fotoverslag -> zie Wedstrijden, Uitslagen.

Gerard Baan wint aan de IJssel bij Veessen

publicatiedatum: Zaterdag, 2 november 2019

Gerard Baan heeft de 3e wedstrijd van de wintercompetitie aan de IJssel bij Veessen gewonnen. Hij deed dat met bijna 20 kilo vis. Er deden maar liefst 24 vissers mee aan de wedstrijd. De meesten moesten wel een aardig stukkie lopen en over het prikkeldraad maar dat hadden ze er wel voor over. We zaten met 2 vissers tussen de kribben, de ene instromend en de ander uitstromend. Hierdoor hadden we ook 2 vakken die uiteindelijk qua punten tot 1 vak in de uitslag verwerkt werd. Tot een uur of 11 was het erg nat en winderig, daarna werd het droog en scheen de zon maar de wind bleef. De meeste vis werd ver gevangen, op 35 of 40 meter. Roy Brinks werd 2e met bijna 15 kilo en Edwin Lohuis 3e met bijna 11 kilo en hij is nu de nieuwe leider in het tussenklassement na 3 wedstrijden.
Voor de uitslag, het tussenklassement en wat foto's -> kijk onder Wedstrijden, Uitslagen

Milan Ligtenberg wint 2e wedstrijd bij Brucht

publicatiedatum: Zaterdag, 19 oktober 2019

Milan Ligtenberg heeft de wedstrijd aan het Kanaal Almelo-De Haandrik bij Brucht gewonnen. Het was biester weer maar gelukkig werd het in de middag wat droger. Werd er eerder de week nog weinig gevangen, nu zat er behoorlijk veel vis. Ten minste als je in helft met de hoge nummers zat. Het eerste gedeelte van het parcours werd helaas erg weinig gevangen. Jammer maar daar is helaas weinig aan te doen. Winnaar vandaag werd (net zoals vorig jaar) Milan Ligtenberg met 4.255 gram mooi voorns. Knap gedaan. Tweede op slechts 20 gram werd Roy Brinks en derde werd Wim Jager met 3.945 gram. Er waren maar liefst 9 vissers met meer dan 3 kilo vis.
Voor de uitlag, de tussenstand en wat foto's -> kijk onder Wedstrijden, Uitslagen

Welkom

Bezoek nu ook onze Facebook pagina

Lidmaatschap opzeggen?? Dat kan tot uiterlijk 1 oktober! Klik hier!!

Welkom op de website van de Hengelsportvereniging “Ons Vermaak” te Rijssen. Wij hopen met deze nieuwe website de informatie aan onze leden nog meer te kunnen verbeteren.
“Ons Vermaak” behartigt de belangen van ongeveer 1.700 leden. Deze leden komen voor het overgrote deel uit Rijssen en directe omgeving.
“Ons Vermaak” is lid van Sportvisserij Oost-Nederland en van Sportvisserij Nederland. Door deze samenwerking op regionaal en landelijk niveau is het mogelijk dat onze leden kunnen vissen in ongeveer 90% van het water in Nederland.
De vereniging beschikt over een eigen visvijver aan de Nijverdalseweg.
“Ons Vermaak” kent enkele commissies. Zij zijn een belangrijke schakel bij alle activiteiten. Een overzicht van de commissies en de samenstelling daarvan vindt u op de pagina Contact.