G Jansen opnieuw zomerkampioen

Zaterdag, 25 juni 2016

Hij lapte het opnieuw: G. Jansen is ook de zomerkampioen van 2016. Het zag er lang naar uit dat A. Schreurs ruim kampioen zou worden maar de laatste wedstrijden kwam de concurrentie onder aanvoering van G. Jansen steeds dichterbij. In punten stonden ze gelijk, Schreurs had een beter gewicht. Vandaag zou de beslissing brengen aan de Visvijver. Beiden lootten een goede stek in het brasemgedeelte dus ze konden er vol voor gaan. Er werd goed vis gevangen door bijna iedereen waardoor dit na de Waarbeek de beste wedstrijd van de competitie werd. De 2 kemphanen hielden de strijd tot het laatst spannend, beiden wisten 3 brasems te vangen. Uiteindelijk bleek dat G. Jansen met 6.560 gram een kleine 300 gram meer had dan A. Schreurs (6.280 gram) en dagwinnaar werd. A. Schreurs werd 2e en pakte daardoor 1 punt minder waardoor G. Jansen opnieuw (net als 2015) zomerkampioen werd. Van harte proficiat met de behaalde titel.
Tweede in de eindstand werd A. Schreurs en derde J. Dannenberg.

Voor de uitslag, de eindstand en een aantal mooie foto's zie onder Wedstrijden, Uitslagen.