Jubileumwedstrijden

Maandag, 28 mei 2018

Op vrijdag 25 en zaterdag 26 mei zijn de jubileumwedstrijden Ons Vermaak Rijssen 80 jaar gevist.

De vrijdag was gereserveerd voor de 65+ categorie waarbij 37 vissers de vijver opzochten. De vis werkte niet echt mee, er werd mondjesmaat vis gevangen. Het was ook vrij warm die dag. Gevist werd van 10 tot 12 uur waarna een lunch werd aangeboden. Hierna werd er weer gevist van 1 tot 3 waarna de vis werd gemeten en intussen onder het genot van een (vis)hapje en drankje gewacht werd op de prijsuitreiking. Die werd weer op geheel eigen wijze verzorgd door de erevoorzitter Jan Schippers. GD Seppenwoolde is de onbetwiste winnaar met 476 cm en 37 stuks, de tweede prijs is voor A Nijsink met 311 cm en 32 vissen. De derde plaats is voor GJ ter Maat met 25 vissen en 250 cm. Allen gefeliciteerd.

Bij de senioren hadden we op zaterdagmorgen 24 deelnemers. Hier werd op gewicht gevist. De vangsten waren nog slechter dan op de vrijdag, toch wisten er nog 3 vissers een "platte" te vangen. Eerste plaats is Wim Brinks met 2800 gram, de tweede ging naar Gerrit Voortman met 2375 gram en de derde plaats is voor Gert Jan Ligtenberg alias "Schotje" met 2205 gram. Na de weging en het opruimen was er tijd voor ook een hapje en een drankje waarbij met de prijsuitreiking gewacht werd tot de jeugd aan het vissen was.

De jeugd moest loten om half 2 en dan vissen van 2 tot 4 uur. 25 jeugdvissers trotseerden de felle zon en zaten met het zweet op het voorhoofd te vissen voor de winst. Helaas wilde de vis na al dat geweld niet mer meewerken waardoor het lang niet iedereen lukte een visje te vangen. Onbetwiste kampioen is Milan Ligtenberg met 469 cm vis, een knappe prestatie. Hij had maar liefst 76 visjes, in aantal veel meer dan de senioren en 65+. Tweede is Jan Arne van Asselt met 35 stuks en 287 cm, en de derde plaats is voor Jan Baan die in het kommetje maar liefst 16 stuks met een lengte van 180 cm wist te vangen. Na de prijsuitreiking konden de vissers genieten van patat met een snack.

Het waren 2 erg gezellige dagen waarbij de temperaturen behoorlijk op liepen. Wij als bestuur denken dat iedereen die mee heeft gedaan met een goed gevoel terug kan kijken op de sfeer en de leuke prijzen. Allen bedankt voor de deelname en / of het helpen.

OPROEP zijn er nog mensen die foto's hebben gemaakt en die met ons willen delen? Wilt u die opsturen naar onsvermaakrijssen@gmail.com of naar mij sturen via Whatsapp? Het telefoonnummer kunt u via de mail krijgen. Alvast bedankt.