Gert-Jan ten Hove wint in IJssel bij Welsum

Zaterdag, 17 november 2018

De wedstrijd op de steigers in de jachthaven van Deventer kon ivm de lage waterstand niet doorgaan. De boten liggen nog in de haven en dan mag er niet gevist worden. De wedstrijdcommissie had de IJssel bij Welsum (pontje Olst) als vervangend wedstrijdwater gekozen. Het was koud, een paar graden nachtvorst en een guur windje maar wel zonnig. De verwachtingen voor de vangsten waren dan ook niet hoog. Dat viel uiteindelijk nog aardig mee, ten minste voor de helft die stroomafwaarts zat. Aan de andere kant werd praktisch niks gevangen. Vorige keer bij Wilp werd juist stroomopwaarts beter gevangen. Opvallend vandaag was het grote aantal houtingen dat gevangen werd. Eerst werd gedacht aan blauwneuzen maar bij naslag bleken het toch zeldzame houtingen te zijn. Dit zijn trekvissen die in zout water leven maar zoet water optrekken om te paaien.
Gert-Jan ten Hove werd eerste met 8.530 gram, 2e werd Gert Jansen met 7.365 gram en Harmen Ligtenberg 3e met 6.265 gram. In de tussenstand na 4 wedstrijden staat Gert Jansen bovenaan maar trekken we de slechtste wedstrijd eraf dan staat Harmen Ligtenberg er veel beter voor.
Voor de uitslag, de tussenstanden en wat mooi foto's van de houtingen -> kijk onder Wedstrijden, Uitslagen.