Harmen Ligtenberg winterkampioen 2018

Zaterdag, 1 december 2018

Harmen Ligtenberg won de 5e en laatste wedstrijd van de wintercompetitie in de Zwaaikom bij de Waarbeek en werd daardoor met overmacht winterkampioen 2018. Het was zacht weer en gelukkig bleef de voorspelde regen uit. De brasems die hier normaal worden gevangen bleven ook uit waardoor het een verrassende wedstrijd werd. Er werden namelijk volop voorns gevangen en dan vooral met de vaste stok. En niet zo maar voorns, er zaten hele dikke kneiters bij. Albert Schreurs ving 1 voorn van bijna 1,5 kilo. Dat is net zoveel als een mooie brasem. Er werden daardoor ook behoorlijke gewichten gevangen. Was het andere jaren vaak schrapen voor een visje, nu had iedereen vis. Zelfs de laatste had nog meer dan 1 kilo. Harmen Ligtenberg stond al een eind voor in het klassement maar vergrootte die voorsprong nog verder door te winnen met ruim 9 kilo voorns. Hij is dan ook de terechte winterkampioen 2018. Van harte gefeliciteerd. Jan Arne van Asselt werd vandaag 2e met ruim 8 kilo en werd hierdoor 5e in het eindklassement, een prima prestatie van deze jonge visser. Gert Jansen werd 3e vandaag, dit leverde hem de 2e plaats op in het eindklassement. Na afloop gingen we naar Het Witte Hoes waar de prijzen werden uitgereikt en we genoten van een stevige maar heerlijke erwtensoep. Wij hopen dat jullie van deze wintercompetitie hebben genoten en zien jullie volgend jaar graag terug aan de waterkant.
Voor de uitslag, de eindstand en een fotoverslag -> zie onder Wedstrijden, Uitslagen