Gert Jansen wint losse wedstrijd Giethoorn

Zaterdag, 19 juni 2021

Door de Corona maatregelen zijn de afgelopen 2 jaar veel wedstrijden niet doorgegaan. Het gaat nu weer zo goed dat er flink versoepeld kan worden. Hierdoor mogen viswedstrijden ook weer. Omdat 4 van de 6 wedstrijden van de zomercompetitie niet gevist konden worden, besloot de wedstrijdcommissie om de 5e als losse wedstrijd te organiseren. Het bestuur sponsorde de wedstrijd zodat er geen inleggeld nodig was waarvoor hartelijk dank.
Er hadden zich 20 vissers opgegeven waardoor het weer ouderwets gezellig was aan de waterkant. Dat hebben we de afgelopen tijd echt gemist, gelukkig kan het nu weer. Het Beukerskanaal zit vol vis maar de vangsten wisselen nogal. Dagen met 20-30 kilo worden afgewisseld met minder dan 10 kilo voor de winnaar. Helaas was vandaag zo’n laatste dag. Ondanks dat er geen topgewichten werden gevangen werd er wel aardig gevangen en was het een mooie visdag. Het was behoorlijk warm maar er stond een stevige wind waardoor het prima te doen was. De echte grote platten lieten zich niet vangen; er werd vooral bliek en halfwas brasem gevangen. Al met al een mooie locatie en redelijk vis waardoor iedereen zich prima vermaakte.
Winnaar werd Gert Jansen, 2e Gerard Baan, 3e Erik Nijland, 4e Jan Willem Plekkenpol en 5e Wichard Dennekamp.
Voor een verslag met enkele foto's zie onder Wedstrijden, Uitslagen.