Jeugdviswedstrijd 28 augustus

Dinsdag, 17 augustus 2021

Hengelsportvereniging “Ons Vermaak” uit Rijssen organiseert op zaterdag 28 augustus een jeugdviswedstrijd.

Het bestuur wil een extra jeugdwedstrijd organiseren en wel op zaterdag 28 augustus aan de visvijver op de hoek van de Nijverdalseweg. Het vissen is van 9:00 tot 12:00. Hierna gaan we de vis meten en verzorgen wij wat te eten en drinken voor de vissers. Na het eten houden we de prijsuitreiking, we verwachten dat we om 2 uur af kunnen ronden.

We gaan loten van 8:00 tot 8:30 uur bij het bankje bij de invalidensteiger. Vissers die wat meer tijd nodig hebben om hun spullen op te bouwen worden verzocht om wat eerder te komen, vissers die licht bepakt zijn graag wat later komen. We zetten de blikjes met steknummers op de tafel bij de invaliden steiger en de vissers mogen er 1 voor 1 langs lopen om er 1 te pakken. Hierbij vullen we ook meteen de kaart in met je naam en steknummer. Houd afstand! De vissertjes moeten hun eigen materiaal en voer meebrengen. Het gebruik van een leefnet tijdens de wedstrijd is noodzakelijk om de gevangen vis in te bewaren, een emmer is niet toegestaan.

We gaan vissen in twee leeftijdsgroepen, groep A voor jeugd t/m 13 jaar en groep B voor jeugd van 14 t/m 17 jaar. De wedstrijd is voor (jeugd)-leden van Ons Vermaak Rijssen, breng je vispas mee. Deelname is gratis. Alles onder voorbehoud van de geldende regels, houd onze website in de gaten.

Er zijn een aantal regels waar we ons allemaal aan moeten houden:
1.Er is een contactpersoon van Ons Vermaak aanwezig, te herkennen aan een geel hesje. Zijn aanwijzingen moeten direct opgevolgd worden;
2.Houd altijd minimaal 1,5 meter afstand van andere personen;
3.Ga bij het opbouwen rechtstreeks naar je stek, ga niet “op visite” bij de buren;
4.Jeugd onder de 12 jaar mag bij het opbouwen geholpen worden door een lid van het huishouden (vader, moeder, broer of zus); Zij mogen ook op de visplek aanwezig zijn als de afstand tot andere personen gewaarborgd blijft;
5.Alle vissers nemen hun eigen materialen mee;
6.Wij vragen jullie om zo min mogelijk supporters en kijkers uit te nodige / mee te brengen naar de vijver. Dit om het risico zo klein mogelijk te houden;
7.Bij het einde van de wedstrijd blijft iedereen op zijn eigen stek; er wordt bij jou op de plek gemeten, volg de aanwijzingen van de meetploeg op;

We hopen dat we met deze maatregelen de wedstrijd veilig kunnen laten verlopen en vragen jullie volle medewerking hiervoor. Alleen samen kunnen we dit soort activiteiten organiseren.