Erik Nijland winterkampioen 2021

Zaterdag, 11 december 2021

Erik Nijland heeft de ook de laatste wedstrijd van de wintercompetitie gewonnen en werd daardoor met overmacht winterkampioen 2021.

klik op Lees verder voor meer tekst.

Voor de uitslag, het eindklassement en een kort fotoverslag -> kijk onder Wedstrijden, Uitslagen.

Jan Arne van Asselt die er goed voorstond, kon vanwege een gebroken pols helaas niet meedoen maar hij kwam wel kijken hoe het ging.

De laatste wedstrijd wordt traditioneel gevist bij de Waarbeek maar ivm werkzaamheden werd uitgeweken naar Kanaal Almelo-De Haandruk bij de Gouden Ploeg. Dit is een bijna stilstaand water waar af en toe een boot door vaart. Doordat het de nacht van vrijdag op zaterdag een paar graden vroor, was het water bijna helemaal dichtgevroren. Gelukkig voer een vrachtboot het ijs in stukken waardoor er met moeite toch gevist kon worden. Een paar deelnemers pakten de boel niet uit en gingen huiswaarts maar de meesten visten mee. Het was lastig vissen tussen al het ijs en helemaal om een visje te haken. En als je er een haakte, moest je die door het ijs in je net zien te krijgen.

Erik Nijland kon dit als beste en haalde opnieuw een eerste plaats met 1.120 gram en werd daarmee met overmacht winterkampioen 2021. 2e vandaag werd Gert-Jan ten Hove met 850 en derde werden Corne Nijland en Milan Ligtenberg die beiden 500 gram hadden.

Na deze koude dag smaakte de stevige erwtensoep prima. Erik Nijland werd winterkampioen 2021 met 196 punten en 17,620 gram. Van harte gefeliciteerd met het kampioenschap. Tweede werd Jan Arne van Asselt met 188 punten en 16.300 gram en derde Roy Brinks met 188 punten en 15.860. De jeugd deed het erg goed want ook Milan Ligtenberg, Josanne Goorman en Corne Nijland eindigden hoog in het klassement.
Erik had weer gezorgd voor een prachtige prijzentafel waarvoor hartelijk dank.