Jeugdwedstrijden 2022

Dinsdag, 19 april 2022

RIJSSEN - Hengelsportvereniging “Ons Vermaak” uit Rijssen organiseert op de woensdagavonden in mei en juni weer jeugdviswedstrijden.

Wat hebben we een paar bijzondere jaren achter de rug waarbij we veel activiteiten moesten annuleren. Maar gelukkig kunnen we de draad weer oppakken en hebben we de jeugdviscursus al weer achter de rug. We zijn al weer druk bezig om de jeugdviswedstrijden voor te bereiden en zijn blij dat we deze in 2022 door kunnen laten gaan.

We gaan weer zoals we dat gewend waren een serie van vier wedstrijden organiseren. Van de vier wedstrijden tellen er drie mee voor het eindklassement. Er mag dus een wedstrijd gemist worden. Na elke wedstrijd wordt de gevangen vis opgemeten, waarbij de winnaar van de wedstrijd 50 punten krijgt, de tweede plaats krijgt 49 punten enzovoort. Wie over drie wedstrijden de meeste punten haalt mag zich een jaar lang jeugdkampioen van Ons Vermaak noemen.

De jeugdviswedstrijden worden gehouden op de woensdagavonden 25 mei en 1, 8 en 22 juni (LET OP dit was 15 juni, die vervalt). Als reservedatum hebben we 29 juni gepland. De wedstrijden duren van 19.00 tot 20.30 uur. Het loten van plekken doen we als eerder bij het bankje bij de invalidensteiger van 18.15 tot 18.45 uur. Opgeven is niet nodig, we schrijven je gegevens op tijdens het vissen. De vissertjes moeten hun eigen materiaal en voer meebrengen. Het gebruik van een leefnet tijdens de wedstrijd is noodzakelijk om de gevangen vis in te bewaren, een emmer is niet toegestaan.

We gaan net als de laatste keer vissen in 2 leeftijdsgroepen. Dit houd in dat groep A de jeugd tot en met 12 jaar is en groep B van 13 tot en met 17 jaar. We hebben dan dus ook twee eerste plaatsen, twee tweede plaatsen enzovoort. Peildatum voor de leeftijd is de eerste wedstrijd. Ben je dus op 25 mei 12 jaar dan vis je in groep A, ben je die dag 13 jaar dan vis je in groep B. Wordt je tijdens de wedstrijden 13 dan blijf je in groep A. Deelname is gratis voor (jeugd)leden van Ons Vermaak Rijssen.

De prijsuitreiking is op vrijdagavond 1 juli in het gebouw van de postduivenvereniging Het Luchtvermaak, Marijkestraat 7a. Deze avond begint om 19.00 uur en duurt tot 21.00. we doen de prijsuitreiking en een aantal rondjes bingo. Voor een natje en droogje wordt gezorgd en ook deze avond is gratis.

Er zijn een aantal regels waar we ons aan moeten houden:
1.Er is een contactpersoon van Ons Vermaak aanwezig, te herkennen aan een geel hesje. Zijn aanwijzingen moeten direct opgevolgd worden;
2.Jeugd mag bij het opbouwen geholpen worden; vissen moeten ze zelfstandig doen; vanzelf mag er een keer geholpen worden bij een moeilijk gehaakte vis of “ongelukje” met een haakje;
3.Voeren en vissen mag pas na het startsignaal; bij het tweede signaal wordt er gestopt met vissen;
4.Alle vissers nemen hun eigen materialen mee;
5.Iedereen neemt na afloop ook zijn rommel mee;
6.Na het stopsignaal kun je je spullen opruimen; laat het net in het water tot de meetploeg er is;
7.Als je vis gemeten is kun je naar huis;
8.De uitslag wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt op de website en facebook;
9.Meedoen is op eigen risico.