Gerard Lankamp wint 5e wedstrijd in Giethoorn

Maandag, 20 juni 2022

Gerard Lankamp heeft de 5e wedstrijd van de zomercompetitie voor senioren gewonnen. De wedstrijd was zaterdag 18 juni aan het kanaal Giethoorn-Steenwijk in Giethoorn. Het was bijzonder zonnig en warm en daardoor erg druk met toeristen en bootjes. Ondanks de drukte en de warmte werd er toch aardig goed gevangen. Gerard Lankamp werd dagwinnaar met 9.920 gram, 2e werd Milan Ligtenberg met 6.610 gram en 3e Gert-Jan ten Hove met 5.370 gram. Gemiddeld werd er per visser 4.375 gram gevangen.
Voor de uitslag, de tussenstand, de tussenstand met aftrek van het slechtste resultaat en een fotoverslag -> Zie onder Wedstrijden, Uitslagen
Er zijn 3 grote kanshebbers voor de titel: Milan Ligtenberg, Gert Jansen en Jan Arne van Asselt. De laatste wedstrijd op zaterdag 2 juli aan het Twentekanaal bij Eefde moet de beslissing brengen.