Jeugdviswedstrijden

Woensdag, 17 mei 2023

RIJSSEN - Hengelsportvereniging “Ons Vermaak” uit Rijssen organiseert weer een aantal jeugdviswedstrijden.

De jeugdwedstrijden van Ons Vermaak zijn al jaren een begrip onder de vissende jeugd, en dat zien we ook elk jaar weer terug in de deelname. Dit jaar, 2023, zijn we toe aan de 50e editie van de jeugdwedstrijden. En dat laten we niet ongemerkt voorbijgaan.

We gaan dit jaar naast de normale jeugdwedstrijden een extra jubileumwedstrijd organiseren en wel op zaterdag 9 september.

We gaan eerst zoals we dat gewend zijn een serie van vier wedstrijden organiseren. Van de vier wedstrijden tellen er drie mee voor het eindklassement. Er mag dus een wedstrijd gemist worden. Na elke wedstrijd wordt de gevangen vis opgemeten, waarbij de winnaar van de wedstrijd 50 punten krijgt, de tweede plaats krijgt 49 punten enzovoort. Wie over drie wedstrijden de meeste punten haalt mag zich een jaar lang jeugdkampioen van Ons Vermaak noemen.

De jeugdviswedstrijden worden gehouden op de woensdagavonden 31 mei en 7, 14 en 21 juni. Als reservedatum hebben we 28 juni gepland. De wedstrijden duren van 19.00 tot 20.30 uur. Het loten van plekken doen we als eerder bij het bankje bij de invalidensteiger van 18.15 tot 18.45 uur. Opgeven is niet nodig, we schrijven je gegevens op tijdens het vissen. De vissertjes moeten hun eigen materiaal en voer meebrengen. Het gebruik van een leefnet tijdens de wedstrijd is noodzakelijk om de gevangen vis in te bewaren, een emmer is niet toegestaan.

We gaan weer vissen in 2 leeftijdsgroepen. Dit houd in dat groep A de jeugd tot en met 12 jaar is en groep B van 13 tot en met 17 jaar. We hebben dan dus ook twee eerste plaatsen, twee tweede plaatsen enzovoort. Peildatum voor de leeftijd is de eerste wedstrijd. Ben je dus op 30 mei 12 jaar dan vis je in groep A, ben je die dag 13 jaar dan vis je in groep B. Wordt je tijdens de wedstrijden 13 dan blijf je in
groep A. Deelname is gratis voor (jeugd)leden van Ons Vermaak Rijssen.

De prijsuitreiking is op vrijdagavond 30 juni in het gebouw van de postduivenvereniging Het Luchtvermaak, Marijkestraat 7a. Deze avond begint om 19.00 uur en duurt tot 21.00. we doen de prijsuitreiking en een aantal rondjes bingo. Voor een natje en droogje wordt gezorgd en ook deze avond is gratis.

Extra Jeugdwedstrijd

De extra jeugdwedstrijd is op zaterdag 9 september. We gaan dan met een bus naar Giethoorn, gaan daar een wedstrijd vissen en komen dan weer terug in Rijssen waar we de prijsuitreiking gaan doen. Op dit water vissen we ook altijd de 65+ wedstrijden en hier wordt meestal erg goed gevangen! We verzamelen ’s morgens om 8.00 uur bij de visvijver waarna we met de bus vertrekken naar
Giethoorn. Daar doen we de loting voor de plek en gaan we vissen. Tussen de middag zorgen wij voor een lunch en daarna vissen we nog een paar uurtjes. Na de wedstrijd gaan we de vis opmeten en ruimen we alles weer in de bus. We verwachten dat we om 4 uur weer terug zijn bij de visvijver in Rijssen voor de prijsuitreiking en we verwachten rond 5 uur af te kunnen ronden.

Voor meer informatie zie onze website www.onsvermaakrijssen.nl of onze Facebookpagina.

Omdat we de bus moeten bespreken is het voor deze wedstrijd noodzakelijk om je op te geven. Dit kun je doen via de mail onsvermaakrijssen@gmail.com. Controleer zelf of je een bevestiging krijgt, alleen dan sta je bij op de lijst! Geef je op voor 7 augustus! Deelname is gratis voor (jeugd)leden tot en met 17 jaar van Ons Vermaak Rijssen.

Ook voor deze wedstrijd moeten de vissertjes hun eigen materiaal en voer meebrengen, zorg ook voor een leefnet! Het water is anderhalf tot drie meter diep. Zorg dat je visspullen goed verpakt zijn en dat je naam er op staat, we nemen de visspullen mee in de bagageruimte van de bus. Je kan geen spullen meenemen de bus in!

Voor alle wedstrijden gelden een aantal regels waar we ons aan moeten houden:
1. Er is een contactpersoon van Ons Vermaak aanwezig, te herkennen aan een geel hesje. Zijn aanwijzingen moeten direct opgevolgd worden;
2. Jeugd mag bij het opbouwen geholpen worden; vissen moeten ze zelfstandig doen; vanzelf mag er een keer geholpen worden bij een moeilijk gehaakte vis of “ongelukje” met een haakje;
3. Voeren en vissen mag pas na het startsignaal; bij het tweede signaal wordt er gestopt met vissen;
4. Alle vissers nemen hun eigen materialen mee;
5. Iedereen neemt na afloop ook zijn rommel mee;
6. Na het stopsignaal kun je je spullen opruimen; laat het net in het water tot de meetploeg er is;
7. Als je vis gemeten is kun je naar huis (behalve de extra wedstrijd, dan gaan we met de bus);
8. De uitslag wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt op de website en facebook;
9. Meedoen is op eigen risico.